23948sdkhjf

Santa Maria belönas för sin talangjakt

Varje företag måste jobba för att hitta de nya talangerna och de bästa krafterna. Nu belönas kryddföretaget Santa Maria för sitt rekryteringsarbete och utnäms till Årets företag inom Employer branding.
”Santa Maria har på ett mycket fokuserat och långsiktigt sätt arbetat med attraktionsfrågorna. De har genom detta nått tydliga och starka resultat. Frågorna är väl förankrade i ledningen och man lägger stor vikt vid att visa de möjligheter som finns för unga akademiker inom företaget. Detta företag är ett bevis för att även ett mellanstort FMCG-företag kraftigt kan förstärka och positionera sig på talangmarknaden.”

Så löd motiveringen när Santa Maria-representanterna Therese Adolfsson, HR-direktör, och Sara Hedling, HR-chef, kallades upp på scenen för att ta emot utmärkelsen Årets företag inom Employer Branding. Priset belönar ”företag som har en tydlig strategi för vilka talanger de vill rekrytera, som erbjuder spännande karriär- och utvecklingsmöjligheter och som vågar utmana och tänka nytt för att nå ut till Sveriges young professionals och få ett försprång i kampen om talangerna”.

– Vi jobbar mycket med välja effektiva kanaler att få rätt tonalitet i våra rekryteringsannonser, både i tryckt media och på LinkedIn. Samtidigt kan vi känna oss trygga i att vi har ett budskap som vi verkligen kan leva upp till – vi erbjuder en spännande arbetsplats i en internationell miljö, med stark värdegrund och stora utvecklingsmöjligheter, säger Therese Adolfsson.

Priset delas ut av organisationen Universum under sitt event Universum Awards.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093