Coopbutikens lyft – ”Det självklara valet som matdestination”
Dagen efter offentliggörandet av att CBS beslutat att lägga ned fem butiker i Norrköping, Nyköping och Stockholm, gav de beskedet om att storsatsa på Coop Skeppet på Lidingö.
Uppgraderingen har skett medans butiken har varit öppen. Den cirka 1 800 kvadratmeter säljytan har fått helt ny inredning, färgsättning och belysning samt nya kylar och frysar och en luftigare planlösning. Premiären är satt till den 28 november, framgår det av ett pressmeddelande.
– På kort tid har vi lyckats forma om en redan bra matbutik till en riktig matmarknad för alla smaker och preferenser. Transformationen av Coop Skeppet till modern saluhall har lagt det bästa av fundament, nästa steg för mig och mina 70 medarbetare är att bli det självklara valet som matdestination på Lidingö, kommenterar Joakim Andersson, butikschef på Coop Skeppet.
Bland annat har en en 30 meter lång manuell disk för chark, fisk och skaldjur kommit på plats. Delikatessdisken har utrustats med ett eget kök samt en helt ny ostbod har tillkommit på mejeriavdelningen. Panten har flyttats från entrén till ett område med separat ingång.
Uppgraderingen sker enligt det så kallade citylyftet där föreningen satsar på att uppgradera ett gäng med butiker inom Stockholmsområdet.
– I citylyftet transformerar vi våra butiker i Stockholms innerstad från traditionella kvartersbutiker till moderna matmarknader, och nu är även Coop Skeppet uppgraderad enligt senaste snitt, kommenterar Meta Persdotter, vd för Coop Butiker & Stormarknader och Föreningen Coop Östra.