23948sdkhjf

Skoj i butik gav nya frysar

Personalen på Coop Nära Lysvik har gjort sig kända genom egenhändigt och personligt utformade reklamfilmer på sin Facebooksida.
Butiken har i regionalpressen blivit utsedda till ”den skojigaste lanthandeln” och filmerna också bidragit till en positiv försäljnings- och resultatutveckling så till den grad att Konsum Värmland väljer att investera hundratusentals kronor i butiken.

– Ja, all uppmärksamhet som vi har fått på vår facebooksida har skapat intresse och engagemang för butiken, säger affärschef Håkan Eriksson på Coop Nära Lysvik. Filmerna har verkligen bidragit till de framgångar som föranlett att en lanthandel som vår kan investera för framtiden.

Lysvik är ett litet samhälle i Värmland med en total befolkning på cirka 1 500 personer. Närheten till Sunne gör att utpendlingen borde vara stor och att Coop Nära Lysvik, i likhet med många andra landsortsbutiker, rent matematiskt borde ha lönsamhetsproblem. Men butiken utgör ett lysande undantag. Under de senaste åren har de haft både försäljnings- och resultatökningar, så att de idag kan bära en investering i nya frysar för närmare 300 000 kronor och ändå lämna ett överskott till Konsum Värmland.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097