23948sdkhjf

Brittiska jättar storsatsar på näthandel

J Sainsbury, Storbritanniens nästa största livsmedelskedja kommer idag att presentera en stor satsning på näthandel. För en kostnad på mellan sju och tio miljoner pund ( 100-140 MSEK) ska man bygga speciella depåer för effektiv näthandel.

På så sätt ska kedjan kunna serva 10 000 kunder per vecka med ett urval på 15 000 varor, berättar Financial Times.Konkurrenten Asda har redan gjort klart att man i början av nästa år kommer att ha tre olika depåer i Londonområdet med ett sortiment på 5 000 varor. Asdas investering, som även innehåller byggandet av en fjärde enhet, går lös på 20 miljoner pund.Tesco, som är etta på brittiska marknaden, har haft sin nätförsäljning i gång en tid och hävdar att man idag har 200 000 kunder. Hos Tesco plockas dock varorna i de ordinarie butikerna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063