Biogaia förbättrar resultatet kraftigt
Det svenska hälsobolaget Biogaia redovisar en ökad omsättning för det tredje kvartalet till 126 miljoner kronor (106), drivet av stark försäljning i Asien och Europa.
Axel Sjöblad, vd Biogaia:
– Tredje kvartalets omsättning drevs av en mycket stark försäljning i Asien och Europa, där lanseringen av EasyDropper fortsätter. Lovande är också utvecklingen inom affärsområdet Vuxenhälsa som visat tillväxt två kvartal i rad. Jag vill också nämna att den kliniska studie om minskad tandköttsinflammation hos gravida tagits mycket väl emot av våra partners samt att vi tecknat försäljningsavtal i Väst- och Östafrika, säger han.
Biogaia är ett innovativt svenskt probiotikaföretag med mer än 20 års erfarenhet av att utveckla, marknadsföra och sälja probiotiska produkter med dokumenterade hälsoeffekter.
Biogaias produkter baseras huvudsakligen på olika stammar av mjölksyrabakterien Lactobacillus reuteri varav de viktigaste är Lactobacillus reuteri Protectis för mag- och tarmhälsa och Lactobacillus reuteri Prodentis för munhälsa. Produkterna säljs av lokala distributionspartners i omkring 90 länder runt om i världen.