23948sdkhjf

Pricer märker bfresh

Den nya dagligvarukedjan bfresh i USA har valt Pricers system för digitala hyllkantsetiketter till sina framtida butiker.
Bfresh är ett testformat för nya butiker, som tagits fram av Fresh Formats LLC, ett företag inom Ahold Delhaize-koncernen. Butikerna har formgivits av den svenska designbyrån Blink.

Med sitt lilla butiksformat vänder sig bfresh till en målgrupp i urbana bostadsområden som värdesätter hälsosam och färsk mat till överkomliga priser.

Kedjan tog i ett tidigt skede beslutet att satsa på digitala hyllkantsetiketter för att underlätta för butikspersonalen och öka kundservicenivån.

– Vi har lärt oss att kunderna ser digitala hyllkantsetiketer som en högteknologisk och miljövänlig lösning – två aspekter som stärker vårt varumärke. Pricers system är snabbt, pålitligt och intuitivt att arbeta med. Med sina blinkande etiketter erbjuder Pricer också ytterligare fördelar inom området ’Click & Collect’ som vi avser utforska längre fram, säger Michel de Fontaine, IT-direktör på Fresh Formats, i ett pressmeddelande.

– I livsmedelssektorn finns ett starkt kostnadsfokus och högt ställda krav på effektivitet. Beslutet att installera digitala hyllkantsetiketter i samtliga avdelningar i butiken indikerade tidigt att bfresh satsar på att maximera produktiviteten och öka kundservicen. Tillsammans med vår integrationspartner Pomeroy IT Solutions, Inc, är vi övertygade om att vi kan bidra till bfreshs strategi och till att öka lönsamheten, kommenterar Gary Glaser, chef för Pricers amerikanska verksamhet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062