23948sdkhjf

Jämjöhallen maxar rosa

Alla Ica Supermarket skänker 1 procent av dagens omsättningen till Rosa Bandet. Jämjöhallen väljer att skänka tre gånger så mycket efter ett Facebook-upprop.
I en gemensam kampanj skänker samtliga Ica Supermarket i Sverige en del av sin omsättning den 6 oktober till Rosa Bandet. Personalen i Jämjöhallen ville dock göra mer, och lät kunderna vara med och påverka hur mycket man skulle skänka. Butiken gick ut på sin Facebook-sida och uppmanade sina kunder att dela butikens inlägg. Kom man upp i 1 000 delningar så skulle bidraget till Rosa Bandet dubblas, vid 2 500 delningar skulle 3 procent av omsättningen skänkas bort.

På morgonen den 6 oktober hade 1 500 personer delat Jämjöhallens inlägg, och butiken valde att skänka 3 procent av dagens omsättning till förmån för cancerforskning.

– Vi gjorde det för att det berör så många i dag, säger Jonas Bolin, butikschef, till Commersen.

– Det är kul när kunderna engagerar sig så mycket.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063