Hallå...Tomas Hjort, på ABF
– Vi har haft inledande möten med Krav och jag har fått klart för mig att många känner till märket men få vet vad det är. Därför tycker vi att det är viktigt att driva en folkutbildning där vi täpper till kunskapsluckor om märket.Vilka vänder ni er till?– Vi vänder oss till vanliga konsumenter som står i butikerna och ska plocka ned en vara i korgen. Det är helt enkelt en utbildning av vanliga konsumenter.Vad får man lära sig?– Man får lära sig mer vad krav står för och vad det finns för kriterier bakom märket. Man får exempelvis lära sig skillnaden mellan EU-ekologiskt och Krav, som går ett steg längre. Men om man skulle lära sig allt om Krav så hade vi behövt lägga på ytterligare två veckor.Hur har intresset varit?– Folk har hört av sig från olika orter och vill att vi ska komma.Det finns ett stort intresse men vi behöver nog gå ut lite mer med det här. Då tror jag att det finns ett riktigt stort intresse.Camilla Myrsten