23948sdkhjf

Nya förpackningar efter Milkofusion

Från och med tisdagen den 7 februari byts dekoren ut på cirka 70 procent av mjölkförpackningarna. De kommer framöver ha Arlas randiga dekor.

– Det här är ett planerat steg i fusionsprocessen, att vi väntat med att byta dekor till nu har praktiska orsaker. Jag vill samtidigt betona att innehållet inte skiljer sig från tidigare, våra produkter tas fram samma sätt som innan vi bytte utseende på förpackningar och mjölken kommer från svenska gårdar i mellersta och norra Sverige, säger Hans-Åke Hammarström som ansvarar för Milkos integration i Arla.Förändringen gäller omkring 70 procent av förpackningarna, däribland mjölk och fil. Ost och några yoghurtsorter fortsätter att ha de gamla förpackningarna till vecka 19. – Vi är många före detta Milkobönder som tycker att det känns bra att fusionen nu är klart och att det syns även på förpackningarna. Nu är vi medlemmar och ägare i Arla och då är det naturligt att vår mjölk förpackas och marknadsförs som andra Arlaprodukter, säger mjölkbonden Karl-Åke Karlsson, som är ordförande för Arlas region Nord, där de före detta Milkobönderna ingår.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062