23948sdkhjf

Målet för nyinvigd Hemköp: Ska bli Stockholms bästa matbutik

Storsatsning på delikatessen och tredubblat egenproducerat färskvarusortiment när Hemköp moderniserar butiken i Farsta Centrum. 

Hemköpskedjans moderningseringsprocess rullar vidare. I Stockholmsområdet fräschas butik efter butik upp. Efter Hemköp Skanstull i november och Hemköp Birger Jarlsgatan i februari är turen nu kommen till Hemköp Farsta Centrum. Den 8 april är det nyinvigning i förortsbutiken.

Butikschefen Furqat Rahmonov hoppas att ombyggnationen ska ta butiken vidare mot sina målsättningar. Och de är höga.

− Grundmålsättningen var att bli kvarterets bästa matbutik, vilket vi tycker att vi är nu. Nu siktar vi på att bli Stockholmsområdets bästa matbutik och att senast i början av 2025 ha nått vårt omsättningsmål på 200 miljoner kronor, säger han.

En luftigare miljö och ett tydligare kundvarv utlovas i den renoverade butiken. 

− Vi har tagit ett rejält omtag på vårt kundvarv och butiken upplevs idag som större än innan. Vi vill att våra kunder ska ha gott om yta när de handlar hos oss. Därför har vi möblerat om, säger Wilda Reslow, HR-ansvarig på Hemköp Farsta Centrum.

Den största satsningen har skett i delikatessen. Sallads- och varmmatsbuffén har fått nya, mer synliga platser i butiken och det egenproducerade sortimentet har tredubblats i den uppfräschade och större färskvaruavdelningen.

− Vi satsar stenhårt på vår delikatess och har utökat såväl personalstyrkan som öppettiderna i avdelningen. Vi är väldigt stolta över våra egenproducerade måltidslösningar och har därför valt att producera ännu mer. Sedan har vi flyttat ut exempelvis våra räkmackor, smörgåstårtor och packad chark i butiken för att lyfta fram detta ytterligare, fortsätter Wilda Reslow.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125