Sedan matprisinflationen tog fart i spåren av kriget i Ukraina och både konsumenter och handeln allt mer tyngs av ökade energikostnader och räntor, har ett ökat fokus i branschen legat på egna märkesvaror, emv. Både som ett sätt att pressa priserna och att kunna erbjuda ett bättre prisvärde i de olika segmenten; lågpris, medium och premium.
...
Nu tar emv-rusningen fart efter sega starten
Nu är den väntade ökningen av kedjornas emv här. Men det handlar inte om en explosion, ledtiderna är långa, och i det nya prisklimatet är det bara början på en utveckling vi nu ser ta fart.
Kedjornas emv börjar ta allt mer plats i butikshyllorna, medan leverantörsvarumärkena får maka på sig. Foto: Siw Kejonen
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration