Tolfte gången gillt för Änglamark
För tolfte året i rad har Änglamark hamnat på första plats som det grönaste varumärket i Sverige enligt en undersökning utförd av konsultföretaget Differ.
Enligt undersökningen, som utförts årligen sedan 2008, hamnar Änglamark på plats ett när de tillfrågade fritt får välja. Inom kategorin dagligvaruhandel var det Coop som hamnade på förstaplatsen.
– Vi är mycket stolta att Coop och Änglamark fortsätter vara starka varumärken. Coops långsiktiga arbete med att erbjuda prisvärd mat av hög kvalitet och som är schysst producerade är något som Sveriges konsumenter känner till och märker av, säger Mattis Bergquist, hållbarhetschef på Coop Sverige i en kommentar.
I kategorin ”Sveriges grönaste varumärke – totalt ” hamnar Coop på tredje plats vilket var samma plats som förra året. Konkurrenten Ica hamnade där på plats fem samtidigt som Apotek Hjärtat kom högst upp följt av branschkonkurrenten Apoteket.
Bland matproducenter var det Arla som placerades högst upp i rankningen och för snabbmat var det Max Burgers som placerade sig högs upp.