När den svenska dagligvaruhandelns utveckling summerades på ett webbinarium arrangerat av Svensk Dagligvaruhandel är det en dyster bild som målas upp. Även om försäljningen ökade med 5,7 procent så ökade inflationen samtidigt med 11,3 procent vilket innebar att branschen som helhet backade med 5,6 procent.
Till skillnad från 2021 skedde försäljnin...
Inflationen åt upp 2022 – men ingen krympflation
Stegrande priser, ökande omkostnader och sparsamma konsumenter
Cecilia Anneling på Svensk Dagligvaruhandel med Johan Edman, butikschef på City Gross Kungens Kurva, och Emma Nilsson, handlare på Ica Maxi Nacka. Foto: Skärmavbild
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration