Dagligvaruhandeln står inför flera utmaningar. Förutom att hantera dyra elräkningar och kostnadsökningar pågår en kamp om både nå och att behålla kunderna. Exempelvis redovisade dagligvarujätten Ica dystra siffror i sin senaste boksluts- och delårsrapport.
En aktör som kunnat visa på ett starkt resultat är Willys. Enligt ägaren Axfood är ambitione...
Varumärkesexperten: Lågprisjättarna har lyckats knäcka ekvationen
I tider med ökade priser söker sig allt fler kunder till lågprisjättarna. Varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon analyserar vad Willys och Lidl lyckats bra med – och vilka lärdomar andra aktörer kan dra från deras arbete med sitt varumärkesarbete.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration