23948sdkhjf

Röster från branschen: Så tror vi om 2023

Efter ett 2022 med krig i Europa, skenande elpriser och höjda räntor går dagligvaruhandeln in i ett 2023, som fortsatt kantas av utmaningar. Här spår personer från branschen de kommande trenderna, listar utmaningarna och delar med sig av sina förhoppningar om vad året ska bjuda på.





Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel

Karin Brynell är vd för branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel. Foto: Svensk Dagligvaruhandel Vilka trender tror du kommer att kunna ses under året?

– Vi tror att inflationen fortsätter under 2023. Det innebär fortsatta prisökningar och ökade kostnader för hela livsmedelskedjan, så det är ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093