23948sdkhjf

Kommunikationsdirektören byter till City Gross

City Gross delar upp marknad och försäljning när Sara Andersson tillträder.

Sara Andersson, kommunikationsdirektör på Bergendahls sedan 2020, tillträder i januari som ny marknads- och kommunikationsdirektör på City Gross. 

– City Gross befinner sig i en spännande utveckling och jag är otroligt glad över att ha fått förtroendet. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta arbetet med att stärka City Gross varumärke, relationen till våra kunder och vår position som storhandelsaktör, säger Sara Andersson i ett uttalande.

Sara Andersson har lång erfarenhet från livsmedelsbranschen. Innan hon rekryterades till Bergendahls Food arbetade hon i motsvarande roll inom Atriakoncernen. 

Sedan Bergendahls Food såldes till Axfood är City Gross det som återstår av Bergendahls livsmedelskedja. Anders Wennerberg, vd för Citygross, är nöjd över att nu få över Sara Andersson till bolaget.

– Sara får ett helhetsansvar för City Gross varumärke, marknadsföring och kommunikation. Hennes bakgrund, branscherfarenhet och affärsfokus passar mycket bra för uppdraget, kommenterar Anders Wennerberg.

Tidigare har försäljning och marknad varit en gemensam avdelning på City Gross, nu delas den upp för att förstärka den kommersiella resa som företaget befinner sig på. Håkan Wulff som tidigare ansvarat för båda avdelningarna är ny försäljningsdirektör. 

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062