Det senaste året har Axfood ökat sin butiksförsäljning med 15,5 procent. Från 12,1 till 14,0 miljarder under det tredje kvartalet. Det är 1,9 miljarder.
Samtidigt har Ica ökat sin svenska butiksförsäljning med 4,6 procent.
Från 33,4 till 35,0 miljarder. Det är 1,6 miljarder.
Trots att Axfood är så mycket mindre har de ökat betydligt mer, även i ...
Stor granskning: Axfoods framgångar skakar om jätten Ica
Ica är ojämförligt störst på den svenska dagligvarumarknaden.
Kedjan är van att vara bäst och växa mest.
Det senaste årets utveckling talar ett helt annat språk.
Axfoods butiksförsäljning har ökat med 15,5 procent medan Icas ökat med 4,6 procent. Bild: Siw Kejonen
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration