Går det att påverka kunderna till mer hälosamma val i brödhyllan? Det vill Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden ta reda på i ett butiksexperiment som ska bidra till bättre folkhälsa.
– Hur butiken ser ut och varorna presenteras spelar roll för våra val. Med det här experimentet vill vi skapa förståelse för det och bidra till förändring, säger U...
Experiment ska få kunderna välja ”rätt” i brödhyllan
Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden samarbetar med Coop i nudging-projektet.
Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden gör förändringar i brödhyllorna i ett antal matvarubutiker i Stockholm. Foto: Snnna Percivall
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration