En av fyra har redan bytt kedja som en följd av omvärldsfaktorer. Framför allt är det Ica och Coop som tappar till lågprisalternativen, enligt den nya undersökningen från Retail Academics som är baserad på svaren från 305 shoppers.
Datan är rykande färsk, insamlad vecka 34, och det är tydligt att trots allt fokus på elpriserna så är det matprisern...
Matprisstudie: En av fyra har redan bytt kedja
De höjda matpriserna har fått konsumenterna att snabbt ändra sina köpbeteenden, visar färsk undersökning av Retail Academics.
Frida Åkerlund, head of insight, och Patrik Thulin, vd, presenterade Retail Academics färska studie om matpriserna under ett livesänt webbseminarium. Foto: Skärmdump
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration