23948sdkhjf

Per Strömberg om prisstöket: ”Än så länge kompromissar kunderna inte”

Ica ser vissa beteendeförändringar att kunderna handlar mer på kampanj, köper mer emv och särskilt med fokus på lågpris-emv. Däremot rör det sig ännu inte om några stora förändringar. "Än så länge kompromissar kunderna inte", säger Per Strömberg, vd för Icagruppen.
Matpriserna har som bekant ökat och konsumenterna i den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer priskänsliga. Än så länge har det däremot inte skett några revolutionerande svängningar i kundbeteende, konstaterar Per Strömberg, vd för Icagruppen.

– Beteendeförändringarna märks mer i områden med många låginkomsttagare där lågpris går starkt. I områ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112