23948sdkhjf

”Alla vinner på tydligare regler kring hållbar kommunikation”

Lidls kommunikationschef Bella Goldman menar i en krönika att tydligare regler skulle göra det enklare att bekämpa ”greenwashing” och stävja ”greenhushing”.
Klimathotet blir påtagligare. Förändringarna märks tydligare. Medvetenheten ökar.

Konsumenterna är en viktig kraft som driver på omställningen till att göra fler hållbara val, och vi behöver släppa lös den kraften till fullo. Konsumenternas medvetna val är en av flera avgörande styrkor för att påskynda omställningen. De kan dessutom vara den kraft...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093