Johan Neuman är affärsområdeschef för emv på Dagab. Han menar att koncernens kedjor fortsätter att jobba på samma sätt.
– Vi fortsätter att utveckla ett differentierat erbjudande av starka varumärken och attraktivt sortiment. Emv grundar ju sig i idén om prisvärdhet, oavsett om det handlar om lågprissortiment eller medium- och premiumsortiment, sä...
Så satsar kedjorna på emv
Dagligvarukedjorna växlar upp sitt fokus på emv när vi går in i ett högre inflationstempo.
– Det är klart att emv i ett läge när konsumenten har mindre pengar i plånboken kan bli än viktigare för att ha ett attraktivt sortiment och bygga lojalitet, säger Johan Neuman på Axfood.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration