23948sdkhjf

Mycket snack om emv – men lite verkstad ännu

När matpriserna rusar blir kedjornas egna märkesvaror, emv, allt viktigare. Det är alla aktörer inom dagligvaruhandeln överens om. Men de senaste åren har ökningstakten för andelen emv i försäljningen mattats av och för årets första kvartal redovisar både Axfood och Ica en svag minskning. Fri Köpenskap har pratat med både branschexperter och kedjornas emv-ansvariga om hur de ser på utvecklingen.
Experterna: Det finns en tröghet Trots att emv hamnar mer och mer i fokus för handens kedjor i oroliga tider, går det ännu inte att se någon märkbar ökning, de senaste tillgängliga siffrorna visar snarare en stagnerande utveckling.

– Det finns en tröghet i systemet. Vi kommer att se de stora strategiska effekterna på lite sikt, säger Per Ande...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08