23948sdkhjf

Matpriskollen: Stigande priser stökar till det

Priserna stiger, vilket stökar till det, både i butiksledet och i konsumenternas huvud, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.
Frågan är vad som händer i konsumenternas huvud när priserna rusar?

De hör på nyheterna och läser i tidningar och på sociala medier om hur dyrt allt blir. Men kedjornas reklamblad, tv-reklam och stortavlor är fortfarande fyllda med ”gårdagens” priser. Ta ägg till exempel. Jag hörde om en äggproducent som sa att fodret är dyrare än vad de får ut fö...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094