23948sdkhjf

Här är 90-åriga Tempos nya logga

Den första Tempobutiken öppnade 1932 på Östermalmstorg i Stockholm. I dag består Tempo av 128 handlarägda butiker som ingår i Hemköpskedjan. Lagom till 90-årsjubileet får den Axfoodägda kedjan nu en ny grafisk profil.

I ett pressmeddelande presenteras en ny logotype som enligt de ansvariga har blivit lite mjukare i formerna och har en färgpalett som uppgraderats med fler färgskalor, men fortfarande med den traditionellt gröna grunden. Förändringarna är subtila, eller som det konstateras i pressmeddelandet; kunderna kommer garanterat att känna igen det anrika 90-åriga varumärket.

–  Vi vill att Tempo ska vara en stark och modern kedja, med en egen personlig identitet, som utvecklas med tiden. Nu siktar vi på 90 år till, säger Ted Bergström, marknadschef för Hemköp/Tempo och ansvarig för den nya identiteten.

Förändringen av den grafiska profilen kommer att ske successivt. Först ut, med start denna vecka, är Tempos reklamblad. Därefter väntar hemsidan, och så småningom när butiker öppnas eller renoveras kommer den nya loggan att synas även på butiksfasader.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063