Under 2021 gjordes 45 180 rikskampanjer, visar Matpriskollens unika statistik. Det är en ökning från 2020, trots att året innehöll en vecka mindre.
Mest av alla kampanjar den framgångsrika lågprisaktören Lidl, som dessutom var den kedja som ökade sin kampanjaktivitet mest, 30,4 procent. Mest ökade de antalet kampanjer för färdigmat.
Tvåan i ”kamp...
Lidl kör mest kampanjer av alla – ekologiskt blir mer lågprisnisch
Kampanjtrycket i den svenska dagligvaruhandeln fortsätter att öka. Mest av alla ökade Lidl, som nu också gör flest kampanjer. Kedjan går samtidigt mot strömmen och ökar de ekologiska kampanjerna.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration