23948sdkhjf

Är miljöfrågan kommersiellt död?

Det finns ett generellt minskat intresse hos handeln att miljömärka sina butiker och lyfta fram miljökommunikation, skriver Martin Moström i sin krönika och uppmanar varumärken och kedjor att agera.
Vi får ofta höra att de yngre konsumenterna i framtiden kommer att välja bort företag och varumärken som inte är hållbara. Jag roade mig under julhelgen med att göra en helt ovetenskaplig undersökning bland familjens ungdomar. Frågan jag ställde var: Tänk igenom era tre sista köp. Hur mycket tänkte ni på hur miljöbelastande produkten var som ni köp...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096