23948sdkhjf

Webinarium: Hur ska dagligvaruhandeln bli mer attraktiv?

Hur ska dagligvaruhandeln bli mer attraktiv som arbetsgivare? Hur ska duktiga ungdomar lockas till och förmås att stanna i branschen?

Det är några av de frågor som behandlas på ett webinarium Fri Köpenskap arrangerar tillsammans med rekryteringsföretaget Yobber torsdagen den 5 november klockan 8.30.

Webinariet är gratis och moderator är Anna Dyhre, expert på employer branding och författare till flera böcker i ämnet.

– Vi har många spännande frågor att ta upp, säger hon. Hur kan vi rekrytera nya sätt? Vad är framtidens kompetenser?

Dagligvaruhandeln är en bransch med hög personalomsättning, särskilt i butiksledet. Samtidigt har kedjornas centrala organisationer en utmaning i att rekrytera unga akademiker i konkurrens med andra branscher.

– Det är den klassiska uppdelninge i blue collar- och white collarkompetenser. Om man ska bli handlare behöver man både och, säger Anna Dyhring.

Hon utlovar ett fartfyllt och intresseveckande webinarium, med många spännande namn.

Medverkar gör Erik Olovsson Theland, som vann priset för Årets Arbetsgivare på Dagligvarugalan, Anton Nakic, vd på importföretaget Bon Cena, som var finalist till samma pris, Joselin Mella, butikschef Matvärlden, Peter Paonovic, vd på Yobber, Camilla af Trampe, HR-chef på Ica Maxi Växjö, Ulrik Hoffman, vd på Ungdomsbarometern, Karin Bartholf, HR-direktör Coop och Johan Kaij från Marketing Clinic.

Webinariet hålls torsdagen den 5 november klockan 8:30-10:00. Här kan man anmäla sig.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.1