23948sdkhjf

Matpriskollen: Multipriser ett sätt att kringgå prislagen?

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tittar Ulf Mazur på Matpriskollen närmare på multipriskampanjerna och funderar på om de är ett sätt att kringgå prisinformationslagen.
Förra veckan var det en uppmärksammad artikel i Fri Köpenskap om Icas satsningar på multikampanjer. Branschen hävdar ju att det inte blir ett svinnproblem. I alla fall inte vetenskapligt belagt.

Jag förstår att det sägs så för multikampanjer driver ju volym och det är något branschen givetvis behöver, eller i alla fall Ica som kör det särklassigt ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.098