Coops nya mjölkpaket ska stötta Bris
Coops nya mjölkpaket ska hjälpa Bris att hjälpa fler barn. Tack vare samarbetet garanteras Bris en extra intäkt på 1,5 miljoner kronor över tre år. Det ger organisationen möjlighet att börja bemanna sin nationella stödlinje för barn och unga dygnet runt.
Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef på Bris, välkomnar bidraget från Coop i en tid då den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige. Trycket på Bris stödverksamhet är dessutom extra stort just nu med anledning av coronaviruset.
– För Bris är det viktigt att samarbeta med aktörer som delar samma vision och som vill bidra till ett bättre samhälle för varje barn, säger Anna Holmqvist.
De Bris-märkta mjölkpaketen kommer att finnas ute i butik och på coop.se från och med vecka 30.
– Nu hoppas vi att våra kunder och medlemmar väljer Coops egna Bris-mjölk för att stötta det viktiga arbete som Bris gör så att fler barn får den trygga barndom de har rätt till, säger Bodil Jönsson-Lindgren, kommunikationschef på Coop.