Axfood lanserar nytt eget varumärke
Axfoods utökar sitt emv-sortiment. Den här gången handlar det om en serie produkter som i första hand vänder sig till restaurangbranschen.
Det nya varumärket Gastrino kommer att lanseras i de 25 Axfood Snabbgross-butikerna i januari 2020. I ett första steg rör det sig om ett 30-tal artiklar däribland pasta, krossade tomater, pesto, oliver, ägg, hamburgerdressing och bearnaisesås.
– Vår förhoppning framåt är att kunna lansera många nya Gastrino-produkter, säger Per Engström, marknads- och e-handelschef för Axfood Snabbgross.
Varumärket och produkterna är framtagna i samarbete mellan Axfoood-koncernens restauranggrossist Axfood Snabbgross och Dagab som är Axfoods bolag för inköp och logistik). Produkterna levereras i storpack och är i första hand framtagna för storkök, men vissa produkter kommer även gå att köpa hos Axfoods övriga kedjor.