Eldorado firar 50 – öppnar butik
Lågprismärket Eldorado lanserades 1969 och har med åren fått något av en kultstatus. För att fira varumärkets 50-årsdag öppnar Axfood nu en konceptbutik som ska sälja limiterade plagg och exklusiva prints samt innehålla en matstudio och ett toalettkuddrum.
Det är inte första gången Eldorado dyker upp i udda sammanhang. Förra året lanserade varumärket en helt egen klädkollektion med stiliserade tryck.
– Vi har jobbat in Eldorado i oväntade sammanhang vilket har bidragit till stor spridning i sociala medier och press. Helt plötsligt ser vi några av Sveriges mest kända influencers sitta i TV-intervjuer iklädda Eldorados ”Choco Flakes”-tröja med ett av våra flingpaket tryck över bröstet, säger Emma Töpel, projektledare Axfood, i en kommentar.
Butiken öppnar upp den 10 december på A House i Stockholm och alla intäkter går oavkortat till Musikhjälpen.