23948sdkhjf

Nya vd:n hyllar Hemköp: ”Ett väldigt spännande koncept”

Hemköps nya vd Simone Margulies tycker att konceptet ligger i tiden.

På fredagsmorgonen stod det klart att Dagabs vice vd Simone Margulies blir ny vd för Hemköp när Thomas Gäreskog lämnar och kliver in i ett nytt affärsutvecklingsprojekt för Axfood.

Simone Margulies påbörjar sin nya tjänst den 1 februari.

Det har man väl alltid sagt men jag tycker verkligen att dagligvaruhandeln befinner sig i sin mest spännande tid med växande e-handel och hållbarhetsfrågor som påverkar oss i branschen, säger hon till Fri Köpenskap.

Simone Margulies har varit fyra år hos Dagab och dessförinnan har hon tio år hos Ica i bagaget. Bland annat som affärsområdeschef för kolonial och som analytikerchef.

Det ska bli fantastiskt roligt att sätta igång, även om 100 procents fokus kommer att ligga på Dagab fram tills den sista januari.

Axfoods inköps- och logistikbolag, Dagab, har generellt fokuserat mycket på morgondagens logistik. Rekryteringsprocessen av en ny vice vd påbörjas nu.

Det har varit jättefina och utvecklande år. Ett stort fokusområde har varit kunddatan i våra inköpsprocesser, berättar Simone Margulies.

I sin roll hos Dagab har hon också jobbat mycket mot Hemköp.

Men nu får jag chansen att lära känna alla handlarna också, vilket ska bli väldigt spännande.

Hon passar även på att hylla Hemköps koncept som helhet.

Jag brinner verkligen för Hemköp som har ett väldigt spännande koncept med en blandning av prisvärda vardagserbjudanden antingen via e-handeln och fysisk butik samtidigt som kunderna kan gå in och låta sig inspireras till helgen. Det ska bli mycket intressant att fortsätta den utvecklingen, säger hon.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094