Kan Garants frysta fisk värma hjärtan?
Fri Köpenskap har tidigare uppmärksammat Garants satsning på de lite ovanligare fiskarterna sydlig blåvitling och Stillahavskummel. Men det är inte bara fiskarna som är ovanliga, så är även sättet de nu marknadsförs på. Tanken är att killar på dejtingplattformar som poserade med fisk istället skulle posera med den frysta fisken, och därmed öka möjligheterna till att "få napp".
Kampanjen under namnet "Killar med fisk" visade sig vara en succé då de som bytte ut sina bilder såg en ökning i antalet likes med 65,6 procent i jämförelse med vanliga fiskar. När de även la till meningen "jag gillar hållbar fisk" det senaste dygnet sköt likesen upp med ytterligare 13,5 procent.
De som deltog fick även hjälp av Garant genom kontaktannonser i sociala medier och köpt media.
Fiskarna som lanseras under initiativet "Bra val just nu" lanseras vecka 45.