Efter omorganisationen – hon får ny chefsroll hos Coop
I samband med Coops omorganisation slås avdelningarna marknad och kommunikation ihop och blir en. Efter förändringen valde Coops kommunikationsdirektör Anna Rasin att sluta och nu står det klart att Bodil Jönsson Lindgren blir kommunikationschef.
– Det känns jätteroligt och inspirerande. Vi kommer att jobba sammanhållande med våra tre strategier varumärke, kommunikation och hållbarhet vilket jag ser som en stor fördel, säger hon till Fri Köpenskap.
Hon kommer närmast från rollen som chef för format och butiksupplevelse.
– Fokus har legat på att skapa två tydliga format – ett för storhandel och ett för vardagshandel. Att vi på så kort tid ställt om våra butiker enligt de två formaten har varit väldigt viktigt för att skapa ett tydligare erbjudande.
Nu ser hon fram emot de nya uppdragen inom kommunikation – en roll som är ny men inte helt främmande eftersom hon tidigare varit marknadschef hos Coop. Erfarenheter som kan komma väl till pass då marknad och kommunikation slås ihop.
– Vi kommer att jobba integrerat för att säkerställa att vi har en kommunikationsstrategi som når de beslutade affärs- och kommunikationsmålen.
Bodil Jönsson Lindgren kommer att rapportera till marknadsdirektör Björn Larsson.
Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.