23948sdkhjf

Nu når Axfood alla medarbetare

I början av sommaren lanserade Axfoodkoncernen sitt nya intranät baserat på Office 365 och Omnia Intranet från Precio Fishbone.

Den stora nyheten är att intranätet nu når alla medarbetare, även i koncernens butiker och lager, och är helt mobilanpassat och tillgängligt från alla uppkopplade mobila enheter.

– Vi har skapat en infrastruktur som gör att vi kan nå alla. Vi kan nu rikta informationen betydligt bättre vilket gör att vi kan minska mejlandet inom koncernen. Men det är nu det stora jobbet att få alla att använda det börjar, säger Katarina Wirtén Lindau, intern kommunikationschef på Axfood, till Fri Köpenskap.

– Det ger ökad transparens, men också möjlighet till ökad sekretess i de fall det är nödvändigt.

Lösningen, baserad på Office 365 och Omnia Intranet innefattar även egna intranät för kedjorna Tempo/Hemköp, Willys, Dagab och Snabbgross. Intranätens startsidor visar de senaste nyheterna med lokalt, kedjespecifikt eller koncerngemensamt fokus. Användarna kan även ta del av Axfood i sociala medier, se pressklipp och försäljningsstatistik. Verksamhetskritisk information som Produktlarm och Driftinformation utgår från samma kanal och publiceras i samtliga intranäts notifieringspaneler.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093