De ska ratta Lidls sociala medier
Contentbyrån Make your mark kommer framöver att sköta Lidls kommunikation i sociala medier. Uppgiften är att öka trafiken till Lidls sajt och stärka Lidl som varumärke. Det skriver Resumé.
– Jag lägger stor tonvikt vid den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man få folk att trycka på gilla-knappen, men i slutändan handlar det alltid om vilken effekt det får för vår försäljning och vårt resultat. Det är något som Make your mark visat att de har stor förståelse för, säger Gabriella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl till tidningen.
Terese Allert, tidigare chefredaktör på tidningen Frida, får ansvar för Lidl-kontot
– Det känns väldigt roligt att ett så pass spännande och ambitiöst varumärke som Lidl har valt oss. Det här blir vårt största uppdrag med fokus på sociala medier vilket så klart är extra kul. Nu ser vi fram emot att öka engagemanget i de egna kanalerna och vara med och bidra till att fler fattar grejen med Lidl säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark till Resumé.
Lidl Sverige har 224 000 följare på Facebook och 55 000 på Instagram.