23948sdkhjf

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

Mat och inredning ska mötas under varumärket Hemtex24h.

I maj sålde Ica Gruppen Hemtex till en norsk hemtextilkedja. I samband med ägarbytet försäkrades att samarbetet kring inköp och produktsortiment fortsätter. Nu presenteras fler detaljer kring det utökade samarbetet under varumärket Hemtex24h som lanseras i höst

Hemtex24h ska framhäva kopplingen mellan mat och inredning med ett sortiment som är anpassat till dagligvaruhandeln. 

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet, produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Halmberg, ansvarig special hos Ica Sverige.

Hemtext lanserade varumärket på den finska marknaden 2017, då via dagligvaruaktören Kesko. Den satsningen har fallit väl ut och inspirerat Ica att följa efter.

– Det känns spännande att tillsammans med Ica bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, säger Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och "night time glamour".

Sortimentet finns i utvalda Icabutiker och online från och med vecka 36.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.113