Ica byggde hållbarast
Även om Ica återigen fick se sig slagna av konkurrenten Coop i den årliga mätningen av varumärkens hållbarhet, Sustainable Brand Index, vann de ett fint pris.
Priset för Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande gick till Icas Mitt klimatmål.
Priset delas ut årligen sedan 2014 ut i samband med prisutdelningen i Sustainable Brand Index och syftar till att uppmuntra samt belysa hållbarhetsarbete och kommunikation som skapar skillnad för människa, samhälle eller miljö.
Totalt nominerades 32 bidrag, där juryn valde ut tre finalister: DO av Doconomy, Mer Digital av Telia och Mitt klimatmål.
Icas projekt Mitt klimatmål på ica.se tog hem priset. Genom att aktivera Mitt klimatmål får kunden regelbunden information om klimatpåverkan från sina matinköp och olika tips för att minska klimatavtrycket från mat.
Juryn består av Eva Seignette, SB Insight & Sustainable Brand Index, Jessica Cederberg Wodmar, JCW Kommunikation, Johannes Zetterlund, Narva och Charlotte Nordling, Forsman & Bodenfors.