Nytt affärsområde jäser fram hos City Gross
City Gross vill förhöja färskvaruprofilen ytterligare och delar därför på affärsområdet bröd, kex och bageri. Ansvarig för det nya affärsområdet bageri blir Teddy Martinsson.
– Vi har egna bagerier i alla 44 butiker och vår slogan är ”Sveriges färskaste butik”, så det känns naturligt att satsa ännu mer, säger han till Fri Köpenskap.
Teddy Martinsson har jobbat inom Bergendahls i snart 22 år. Först som sommarjobbare på koloniallagret i Hässleholm och så småningom som kategorichef för leksaker på Bergendahls. Nu ska han ansvara för City Gross alla bagerier.
– Våra bagerier håller den högsta kvalitén i branschen. Vi har egna surdegar som vi matar i alla våra butiker varje dag men vi ska bli ännu bättre. Ambitionen är att produkterna ska vara minst lika bra hos oss som i det lokala konditoriet.
Till exempel handlar det om att ytterligare öka andelen som bakas från grunden – och att bli bättre på att hänga med i trenderna.
– Att bli bättre på kostavvikelser som det glutenfria brödet är ett exempel. På kort sikt handlar det om att utveckla och förbättra bageriet. På längre sikt handlar det om att locka nya konsumenter, konstaterar Teddy Martinsson.