Glöm Ica-Stig – Ulf Mazur ny b-skådis
Prisjämförelseappen Matpriskollen har vuxit till 100 000 användare främst på organisk väg. Men där behöver de öka snabbare enligt vd:n och grundaren Ulf Mazur.
– Folk skäms för att berätta för andra att man använder Matpriskollen. När man jämför priser på den nya kylen känns det smart, men när man kikar in de billigaste grönsakerna så känns det lite snålt, fattigt och skamset, säger han till Fri Köpenskap.
För att bryta stiltjen och lätta upp stämningen kring Matpriskollen agerar Ulf Mazur b-skådis i en ny reklamserie. Förhoppningen är att kunna fördubbla antalet användare under 2019.
– Det var väldigt nervöst och oerhört svårt att komma ihåg replikerna. Man fattar snabbt hur usel man är och hur svårt det är att vara skådespelare.
Reklamserien släpps i sex delar och kommer att spridas varannan vecka på sociala medier och i andra kanaler. Men någon TV-reklam blir det inte i dagsläget.
– Det har vi inte råd med just nu. Däremot kan det nog bli en ny säsong om allt går bra.