23948sdkhjf

Bergendahls går över en miljard

Egna varumärken har sålt bra på City Gross.

Bergendahls egna varumärken Budget och Favorit har sedan lanseringen 2010 nu sålt för över en miljard. Särskilt bra har det gått för konserver, toalett- och hushållspapper, frysta produkter, frukt och grönt samt lax och ägg.

– Vi utökar sortimentet löpande men vi ser också att vi säljer mer och mer av produkterna i sortimentet, så ökningen är en kombination av de två faktorerna, säger Cecilia Nilsson, Affärsområdeschef EMV på Bergendahs Food till Fri Köpenskap.

Ser ni även en försäljningsökning på årsbasis?
– Ja, försäljningstrenden går stadigt uppåt, givetvis säsongs och högtidsvariationer, men trenden är stigande helt klart.

Idag står EMV för cirka 12 procent av City Gross sortiment och planen är att fortsätta öka. Utöver nuvarande sortiment kommer även ett nytt premium-segment, Favorit Finfina, att lanseras senare i år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079