Matpriskollen öppnar reklamkanal
Den oberoende matprisappen Matpriskollen öppnar nu för digitala rabattkuponger i samarbete med Clearon.
Matpriskollen, som nu funnits i över fem år har som huvudtjänst att samla och visa upp de 200 000 extrapriser som varje vecka presenteras i kedjornas dr-erbjudanden.
Nu kompletteras konsumenttjänsten med nyhetsannonser direkt från dagligvaruhandelns leverantörer. De kan också kopplas med prova på-kuponger i samarbete med Clearon.
– Det finns en stor efterfrågan från tillverkare att kunna berätta direkt för konsumenterna om nylanserade produkter. Nu har vi en snygg lösning på en mycket relevant plats, säger Matpriskollens vd och grundare Ulf Mazur.
Genom ett samarbete med Clearon erbjuds nu annonsörerna också att använda digitala rabatt- och prova på-kuponger.
– På så sätt kan man snabbt få både exponering och konsumenter som prövar nyheterna, säger Ulf Mazur.
Cirka 100 000 unika besökare använder regelbundet Matpriskollens app. Företaget erbuder också olika typer av pris- och marknadsanalyser.