23948sdkhjf

De har grönaste varumärket

Tar förstaplatsen bland 85 varumärken.

Coop är det grönaste varumärket om kunderna själva får välja, det framgår av en undersökning som utförts av konsultföretaget Differ. När 1000 respondenter fick välja från en lista på 85 varumärken valdes framförallt Coop och när de utfrågade själva fick välja svarade de Änglamark, Coops egna varumärke, vilket blir åttonde vinsten på lika många år.

– Det känns fantastiskt att vinna! Vi har sedan länge varit ledande inom hållbarhet och detta hjälper och sporrar oss att bli ännu bättre – tillsammans gör vi skillnad. Vi har Sveriges högsta försäljningsandel inom eko i dagligvaruhandeln och Änglamark är ett av Sveriges största enskilda varumärken inom den kategorin. Att vi vinner visar att vi är på rätt väg, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.158