23948sdkhjf

Egna varumärken är fortsatt starka

Svenskarna är positiva till livsmedelsbutikerna egna varumärken.

I en ny rapport från Yougov framgår det att de svenska konsumenterna har en fortsatt positiv inställning till livsmedelsbutikernas egna varumärken samtidigt som antalet negativt inställda sjunker.

Det är framför allt kvinnor och yngre konsumenter som är positiva till EMV visar en ny rapport från Yougov.

Den allmänna inställningen är positiv, nästan 6 av 10 utfrågade är positiva till EMV. Utvecklingen visar även att signifikant färre har en negativ inställning till livsmedelsbutikers egna varumärken jämfört med 2013.

Starkast ställning har EMV hos kvinnor varav 67 procent är positiva och endast 9 procent negativa samt hos de yngre konsumenterna, 18-34 år, varav 62 procent är positiva och endast 7 procent negativa.

Den drivande faktorn till den positiva inställningen är produkternas prisvärdhet. Upplevd sämre kvalitet däremot är den främsta anledningen till de utfrågades negativa inställning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063