23948sdkhjf

Trenden går mot bekväma grönsaker

Ny studie från SLU visar att förpackningar och innehåll kommer förändras i framtiden köper kunderna det som är enkelt, färdigskuret och hälsosamt.
Grönsaker är en av de varugrupper som ökar mest i försäljning. Den totala grönsaks- och rotfruktskonsumtionen har mer än fördubblats under en 25-årsperiod och svenskar äter i genomsnitt 160 gram färska grönsaker dagligen.

När svenskar väljer att äta grönt finns det framför allt två faktorer som är viktiga: bekvämlighet och förpackning. Enligt en n...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.159