23948sdkhjf

Högt förtroende för livsmedelsreklamen

Livsmedelsbranschens reklam litar många på enligt en ny undersökning.

Marknadsundersökningsföretaget Novus har på uppdrag av Sveriges annonsörer undersökt vilka branscher som gör trovärdigast reklam enligt svenska folket.

25 branscher har undersökts och i topp hamnade utbildning och forskning som var förstahandsvalet bland var femte med 20 procent följt av kultur och nöje och livsmedel och dagligvaror på en delad andraplats med 18 procent.

– Det som förvånade oss var inte att utbildning och forskning var i topp men att kultur och nöje och dagligvaror var det. Det är väldigt reklamintensiva brancher, så det är glädjande att se. Men vad det beror på mer exakt får vi undersöka, säger Tero Merjamäki, pressansvarig på Sveriges annonsörer, till Dagens Media.

Undersökningen visade också att det var stora skillnader mellan åldersgrupperna. Fler i åldersgruppen 50-64 år svarade i högre grad livsmedel/dagligvaror (23 procent), medan åldersgruppen 65-79 år svarade i högre grad möbler/hem (19 procent).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094