23948sdkhjf

Carlsberg varumärkesglider ända ner i badet

Öl är hälsa. Om inte annat så innehåller malt, humle och jäst både B-vitamin, protein och silikon, ämnen som anses stärkande för hud och hår. Lagom till Fars dag lanserar nu bryggeriet ett Beer Spa.
Tillsammans med Luxuary Spa i Stockholm har Carlsberg tänkt till bortom den traditionella farsdagsslipsen. Bryggeriet lanserar lagom till fars dag ett spa-koncept baserat på humle, som anses ha rogivande och antiinflammatoriska egenskaper. 20 minuters kurbad och 20 minuters halvkroppsmassage med humleolja ingår i behandlingen som går att boka från den 13 november.

– Humle gör sig mycket bra i en spabehandling, då både dess doft och egenskaper verkar rogivande. Med sitt höga innehåll av antioxidanter sägs det till och med att humlen har en uppfräschande och föryngrande inverkan på huden – ett riktigt ungdomselixir, säger Katrin Karlsson, Spa Manager för Luxury Spa, i ett pressmeddelande.

Redan förra året tog Carlsberg fram en grooming- och hudvårdsserie i samarbete med danska skönhetsmärket Urtegarten. Produkterna säljs direkt till konsument via Carlsbergs sajt www.thirstforgreat.com. Ett kit med schampo, balsam och hudlotion kostar 63,76 euro och rakgel, aftershave kräm och mustaschkräm kostar 61,07 euro.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093