23948sdkhjf

Framtidens kundmöten ska vara enkla

Enkelhet är det viktigaste för kunden som vill handla sömlöst, personligt och i rätt tid.
Det är framförallt så kallade millenials, gruppen född mellan mitten av 80-talet fram till millennieskiftet, som driver på teknikutvecklingen då de ständigt utforskar nya sätt att interagera och handla.
Enligt en rapport från Telia och Arthur D Little, kan företag som lyckas med sina kundmöten öka intäkterna med mellan fem till tio procent.
Det gäller även för dagligvaruhandeln, i kombination med e-handel förväntar kunderna sig att kontakta butiken på plattformar som Facebook, Twitter och Snapchat. De områden som växer mest är dock självbetjäning online (29 %) och chatt (27 %). Blickar man framåt skymtar nya tekniker som kommer skapa helt nya förutsättningar för kundmötet, bland annat utvecklingen av Artificiell Intelligens (AI). Redan idag har tekniken bakom Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR) gjort stora framsteg och allt fler företag inser möjligheterna med att konvergera digitala och fysiska kundmöten till en enhetlig upplevelse.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08