23948sdkhjf

Färskvaror och ekologiskt lyfter Coop i Gällivare

Mer färskvaror, satsning på ekologisk mat och en fördjupad dialog med kunderna. Där är nycklarna för att lyfta Coop Malmfälten som nu går ihop med Coop Norrbotten.
Resultatet av sammanslagningen syns tydligt på Stora Coop i Gällivare, där företaget genomfört en totalrenovering av butiken för närmare 12 miljoner kronor under våren. Det har lett till en ökad tillströmningen av nya kunder. Coop har i dagsläget 43 % av marknadsandelarna i Norrbotten, och satsar nu på att bli ännu större.

– Vi gör ökade satsningar på färskvaror för ett bättre och större sortiment. Ekologiskt och fairtrade kommer att få mer lättillgängliga ytor bland frukt och grönt. Utöver det har vi Green Corner, som är väldigt uppskattat, berättar Emil Åström, butikschef för Stora Coop i Gällivare.

– Många kanske inte har upptäckt det, men det är underbart att se hur matkulturen och en mångfald av regionala och internationella livsmedel har utvecklats positivt i Gällivare under de senaste tio åren. Detta är också en del av en förbättrad livskvalitet, säger Gällivare kommuns utvecklingschef Andreas Hinzer.

Med siktet inställt på att göra Stora Coop till Gällivares bästa matvarubutik, lägger Emil och de 70 anställda i butiken, mycket krut på att leverera det kunderna vill ha. Framgångar med Coops Matkasse gör att fler tjänster ligger runt hörnet. Planer finns även på att utöka Delin med kött; något som saknas och efterfrågas i dagsläget.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094